Et nytt og innholdsrikt nyhetsbrev fra OECD ELE (Effective Learning Environments) ble sent ut i juni. Gjennom nyhetsbrevet informerer OECD ELE om aktiviteter, publikasjoner, forskning og hendelser knyttet til fysisk læringsmiljø.
Nyhetsbrevet inneholder informasjon og statusoppdateringer om prosjerter i regi av OECD ELE. I tillegg er det tatt med en rekke anbefalinger i forhold til rapporter og artikler som omhandler fysisk læringsmiljø.
Noen av hovedoppslagene denne gang er:
- OECD ELE: Call for Case studies
Se også: OECD etterspør Case-studier om fysisk læringsmiljø - Designing spaces for future focused schools
- Nye versjoner av “OECD School User Survey)
- Nye publikasjoner fra OECD om skole og utdanning
- Nyheter fra medlemslandene og samarbeidspartnere:
- New Zealand: Quality Learning Environments Model
- New Zealand and Australia: Teacher transition survey
- World Bank: The impact of school infrastructure on learning
- Artikler
- How does Finland´s top-ranking system work?
- Brazil: 15 schools designed by Brazilian Architects
- Report looking at the implications of open learning spaces, acoustics av teacher personality
- Educational Facility Planner
Listen over er langt fra fullstendig. Lenker til omtalte rapporter og artikler er tilgjengelig i nyhetsbrevet.
Nyhetsbrevet er tilgjengelig her:
Les også: