Nyhetsbrev fra OECD ELE juni 2019

01.07.2019

Et nytt og innholdsrikt nyhetsbrev fra OECD ELE (Effective Learning Environments) ble sent ut i juni. Gjennom nyhetsbrevet informerer OECD ELE om aktiviteter, publikasjoner, forskning og hendelser knyttet til fysisk læringsmiljø.


Nyhetsbrevet inneholder informasjon og statusoppdateringer om prosjerter i regi av OECD ELE. I tillegg er det tatt med en rekke anbefalinger i forhold til rapporter og artikler som omhandler fysisk læringsmiljø. 

Noen av hovedoppslagene denne gang er:

  • OECD ELE: Call for Case studies
    Se også: OECD etterspør Case-studier om fysisk læringsmiljø
  • Designing spaces for future focused schools
  • Nye versjoner av “OECD School User Survey)
  • Nye publikasjoner fra OECD om skole og utdanning
  • Nyheter fra medlemslandene og samarbeidspartnere:
    • New Zealand: Quality Learning Environments Model
    • New Zealand and Australia: Teacher transition survey
    • World Bank: The impact of school infrastructure on learning
  • Artikler
    • How does Finland´s top-ranking system work?
    • Brazil: 15 schools designed by Brazilian Architects
    • Report looking at the implications of open learning spaces, acoustics av teacher personality
    • Educational Facility Planner

Listen over er langt fra fullstendig. Lenker til omtalte rapporter og artikler er tilgjengelig i nyhetsbrevet.

Nyhetsbrevet er tilgjengelig her:


Les også: